zaterdag 21 augustus 2010

Conny Mus, een te vroeg afscheid

Verdrietig, het nieuws dat Conny Mus vrijdag tijdens een vakantie in Nederland aan een hartaanval is overleden - pas 59 jaar oud. Hij had van mij nog wel een tijdje door mogen gaan. Ik heb Conny maar één of twee keer ontmoet en dat is al weer lang geleden, rond 1990, tijdens mijn correspondentschap in Egypte, de keren dat ik voor de Volkskrant bij calamiteiten moest invallen voor een afwezige Eddo Rosenthal. Conny bleek, in een tijd dat de afstand tussen de publieke omroep en de commerciëlen nog aanzienlijk was (ik deed radio voor de NCRV en de VARA, hij werkte voor RTL) absoluut niets van die afstand te willen weten. Hij was een joviale collega die graag wat dingen uitwisselde en met wie ik toen plezierig (bij een pilsje, neem ik aan) heb zitten praten.
Later heb ik hem natuurlijk in zijn werk gevolgd en hoewel ik het met zijn  analyses niet altijd helemaal eens was, moet ik zeggen dat hij een absoluut betrouwbare indruk maakte, iemand met het hart op de goede plaats. Heel treurig, dit vroege afscheid.

Geen opmerkingen:

Nieuws van de nooit aflatende strijd om grond en zeggenschap op de Westoever

  Twee Palestijnen van de Westoever zijn gisteren overleden als gevolg van schotwonden die waren toegebracht door kolonisten. De twee waren ...